Monday, November 17, 2008

Jana Wang Dengan Blog Sendiri

Sesiapa Sahaja Perlu Memiliki Blog

Tidak kisah siapa diri anda, walaupun seorang tukang masak, penulis buku, peguam, ustaz, guru, pemandu teksi, ahli perniagaan, CEO, usahawan Internet, pelajar, pesara, doktor, petani atau sesiapa sahaja, blog merupakan satu medium penyampaian maklumat yang amat berkesan.

Ia dapat menambah kenalan, berkomunikasi dengan sesiapa sahaja dan yang pasti, ia adalah satu teknologi di Internet yang begitu ampuh sekali untuk digunakan bagi pelbagai tujuan dan matlamat. Maka, anda perlu memiliki sebuah blog sendiri.

Dengan hanya menulis, segenap lapisan masyarakat seluruh dunia akan membaca dan tahu apa yang anda tulis tersebut atau mengenali diri anda! Jika anda seorang usahawan, sudah pasti produk atau servis anda akan diketahui akan kewujudannya olh ramai orang!

Ramai yang telah berjaya membina nama dan menghasilkan pendapatan dengan hanya menggunakan blog. Jika anda perhatikan, begitu ramai usahawan Internet memiliki blog mereka sendiri bagi berkongsi apakah yang mereka lakukan dan menyatakan apakah produk keluaran mereka yang terkini. Jika anda seorang usahawan Internet, tidak memiliki blog adalah satu kerugian terbesar bagi anda dan perniagaan anda!

Blog adalah satu 'tools' (teknologi) yang amat berkuasa di dalam menjana pendapatan atau mendapatkan trafik (pelawat, bakal pembeli) ke laman web perniagaan Internet mereka. Anda juga boleh melakukan seperti mereka jika anda tahu caranya..

Dengan Memiliki Blog, Maka Anda Boleh:

1.Membina kredibiliti dengan menunjukkan kepakaran anda
2.Mendapatkan trafik 'percuma' ke laman web perniagaan anda
3.Menyertai program Google Adsense dan program Affiliate
4.Berkomunikasi dengan bakal dan pelanggan sedia ada anda
5.Mempromosikan perniagaan konvensional anda dengan lebih berkesan
6.Menambah rangkaian perniagaan (business partner) melalui Internet
7.dan banyak lagi!

Itu adalah petikan daripada Ahmad Mawardi a.k.a. Mawardee dengan produknya 'blogsendiri'

Saudara boleh dapatkan produknya yang terlarik di sini:

No comments: